Eric Huitink is verweven met Sportclub Rekken

Vanaf het moment dat Eric Huitink in 2003 zijn bedrijf in Groenlo begon, is hij sponsor van Sportclub Rekken. De 53-jarige ondernemer is dan ook vergroeid met de club: zijn jong overleden vader Joop was een van de leden van het eerste uur en jarenlang bestuurslid, zelf speelde Eric in alle elftallen behalve het eerste en drie van zijn vier kinderen voetballen bij de club.

Een aantal jaren geleden stopte Eric met voetballen, omdat het werk hem teveel in beslag nam. Een bezoek aan de huisarts begin dit jaar maakte echter dat hij toch maar weer in beweging kwam. “Ik woog bijna honderd kilo, mijn suikerpeil was niet goed en ik had een te hoge cholestorolwaarde. Redenen genoeg om iets meer te gaan bewegen.” Vier maanden lang liep hij elke ochtend een paar kilometer hard. “Ik ben zo’n vijftien kilo afgevallen. Rond het volksfeest heb ik even rustig aan gedaan, maar ik wil straks weer gaan lopen en ik heb me nu aangesloten bij de maandagavondgroep. Lekker een uurtje voetballen. Heerlijk!”

Eric Huitink is overigens wel al die jaren lid gebleven van Sp. Rekken. Het was dus een kwestie van tijd dat hij de kicksen weer aan zou trekken. Zo was het een kleine twintig jaar geleden ook ‘een kwestie van tijd’ of de Rekkenaar zou z’n eigen bedrijf beginnen. Na een opleiding autotechniek begon hij z’n carrière bij de Fiatdealer in Aalten. Via Auto Fischer (10 jaar verkoopleider) en Auto Bleeker (4 jaar directeur), allebei in Enschede, kreeg hij begin deze eeuw de kans het bedrijf van de gebroeders Klein Gunnewiek in Groenlo over te nemen. “Dat zat destijds nog tegenover het tuincentrum aan de N18. Toen we het overnamen, hebben we echter direct de grond gekocht op bedrijventerrein Laarberg, waar we nu al weer vijftien jaar zitten.”

En daar zitten Eric en Ingrid, die behalve zijn vrouw ook receptioniste in het bedrijf is, en hun 18 medewerkers op hun plek. “We hebben hier de ruimte. Er staan altijd zo’n 150 occasions op het terrein. Da’s het allerbelangrijkste. Veel mensen komen hier gewoon even kijken wat er allemaal te koop is. Die zijn niet op zoek naar een specifiek merk, maar willen zich gewoon oriënteren.” Aan de andere kant zijn er de gerichte kopers. “Het merendeel komt bij ons via internet. Onze eigen site met auto’s is doorgelinkt naar alle belangrijke autoverkoopplatforms, zoals Autotrack, viaBOVAG en Autoscout.” En dat loont zich, aangezien een derde van alle kopers van buiten de regio komt. “Mensen komen vanuit het hele land naar Groenlo, vanwege onze scherpe prijzen. Die hanteren we voor ‘gewone’ occasions, voor de ‘jong gebruikte auto’s’ (tot 20.000 km op de teller) én voor nieuw. Doordat we overal uit Europa auto’s halen, waaronder regelmatig een partij nieuwe, kunnen we die prijzen hanteren.”

Behalve in de verkoop van nieuwe en gebruikte auto’s, waar drie mensen zich fulltime mee bemoeien, is Auto Huitink sterk in schade- en glasherstel en hebben ze een werkplaats met acht man personeel.

Dat er sinds mei een gloednieuwe autoweg voor de deur ligt, heeft voor het bedrijf voor- en nadelen: “We zijn misschien niet meer zo goed te zien vanaf de nieuwe weg, maar onze klanten weten ons nog altijd te vinden en Enschede en Hengelo zijn wel ineens een stuk dichterbij komen te liggen. Waar je voorheen zo’n 35 minuten over een ritje naar Enschede deed, ben er je nu in 18 minuten. Daarom proberen we nu nog meer dan voorheen op kopers uit Twente te mikken.”

In zijn spaarzame vrije tijd is Eric sinds kort dus weer op het voetbalveld te vinden bij de maandagavondgroep en zal hij af en toe komen kijken bij de wedstrijden van z’n kinderen én het elftal dat hij sponsort. “Dat was tot vorig jaar het tweede. Omdat de A-jeugd dit seizoen het tweede vormt, is het oude tweede nu het derde geworden.”

 

Gerelateerde berichten

Comments are closed.